Exerciții de dimineață? Hai să le facem cu cap!

Exercitii de dimineata de fitness la sala de fitness Oxygen Sport IasiDimineața se face mișcare! E tonică! E bună pentru sănătate! Însă un pic de know -how nu strică! Să faci un antrenament matinal într-o sală, sub indrumare de specialitate, însă este mult mai înțelept!

Vrei sa faci miscarea de dimineata acasa? Nimic rau in asta, insa de obicei in cadrul acestui mini-antrenament sunt incluse cateva miscari de stretching pentru musculatura adiacenta coloanei vertebrale, cateva exercitii pentru muschii abdominali si alte miscari care presupun flexia si extensia coloanei vertebrale.

Dimineata evita exercitiile care implica suprasolicitarea coloanei

Conform unor studii efectuate la Universitatea Waterloo din Canada, publicate in revista Spine („Coloana vertebrala“), cel mai nepotrivit si periculos moment, pentru a face exercitii ce implica flexia coloanei, este dimineata. Profesorul Stuart McGill, expert in biomecanica coloanei vertebrale si prevenirea si tratarea accidentarilor la acest nivel, afirma ca „dupa o perioada mai lunga de stat intins in pat, la ridicare, inelul fibros care uneste vertebrele si nucleul pulpos, ce se afla intre acestea, sunt supuse unui stres considerabil“.

Unul dintre studiile efectuate la universitatea canadiana isi propunea sa arate ca un control riguros al flexiei lombare dimineata poate fi o metoda eficienta de reducere a durerilor lombare. Un grup de 85 de subiecti care prezentau dureri lombare persistente sau recurente (intermitente) a fost impartit in doua subgrupuri. Unuia dintre grupuri i-a fost indicat sa-si limiteze numarul de miscari de flexie a trunchiului (aplecare inainte) dimineata, iar celuilalt grup i-a fost prescris un asa-zis „tratament“ constand in sase exercitii despre care se stia sigur ca nu au nici o eficienta in reducerea durerilor lombare. Dupa sase saptamani, s-a constatat o reducere a durerilor lombare in cadrul grupului caruia ii fusese data indicatia sa evite flexiile coloanei dimineata. Studiul a urmarit in continuare, o perioada de timp, ambele grupuri si a aratat ca evidenta imbunatatirea starii celor care au evitat flexiile matinale.

Mii de exerciții abdominale? Și tot aveși burtă? Încercați ceva cu cap!

Sunt destui care inca mai cred ca sute sau mii de „abdomene“ pot sa scada stratul adipos abdominal, iar daca timpul le permite sa faca acest efort dimineata dupa trezire, atunci in mod sigur vor face sute de repetari dimineata. Este un lucru demonstrat ca „spot reduction“ (adica eliminarea grasimii doar dintr-o anumita zona) este o idee gresita, iar studiile despre care v-am vorbit arata ca flexiile coloanei vertebrale, efectuate dimineata, solicita nedorit de mult discurile intervertebrale.

Concluzia studiilor este ca, daca doriti sa faceti antrenament pentru abdomen sau alte exercitii care presupun flexia coloanei vertebrale, trebuie sa evitati sa le faceti dimineata, imediat dupa ce va dati jos din pat. Este de preferat sa asteptati o ora sau doua, timp in care, evident, pozitia corpului trebuie sa fie verticala.

Hai la sală! Rezultate vizibile în câteva zile!

La Oxygen ai într-un singur loc squash, fitness, aerobic, sauna si spa, dar si recuperare medicală. Tot ce ai nevoie ca sa te pui în mișcare să ai tonus și, mai presus de toate, sa fii sănătos!

Ai nevoie de sănătate. Ai nevoie de Oxygen!

About The Author

Oxygen Sport

 
La Oxygen ai într-un singur loc squash, fitness, aerobic, sauna si spa, dar si recuperare medicală. Tot ce ai nevoie ca sa te pui în mișcare să ai tonus și, mai presus de toate, sa fii sănătos!
Ai nevoie de sănătate. Ai nevoie de Oxygen!

Caută-ne

Unde este Oxygen Sport?

 
Adresa: Oxygen Sport Center se află în zona Tătărași, pe strada Vasile Lupu, nr. 95 F, vizavi de Salina Center.
Telefon: 0232 277 785
Email: contact @ oxygensport.ro